Δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεις λόγια για να γράψεις ένα άρθρο στις ημέρες μας. Ο κάθε πικραμένος συμπολίτης λόγω του αναγκαστικού εγκλεισμού του, φιλοσοφεί και αρθρογραφεί κατά το δοκούν. Έτσι μπορείς σήμερα να βρεις στο διαδίκτυο κάθε άποψη σε κάθε ζήτημα που προκύπτει ή προϋπήρχε. Είναι τόσοι οι τρόποι για να γνωστοποιήσεις τις απόψεις σου αλλά και να γνωρίσεις τις απόψεις των άλλων αρκεί να είσαι λίγο γνώστης της τεχνολογίας. Αναφέρω μερικούς, Facebook-twitter-Instagram-ιστοσελίδες-ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά κλπ. Έτσι ο κάθε επίδοξος δημοσιογράφος έχει πρόσφορο πεδίο δράσης, αποσπώντας μικρά ή μεγάλα οικονομικά οφέλη από τους επαγγελματίες του είδους. Η σημερινή εποχή για την διάδοση μιας πληροφορίας μου θυμίζει λίγο την περίοδο που ανθούσαν οι κινηματογράφοι και εμφανίστηκε η τηλεόραση. Καθώς επίσης και την εποχή που ανθούσαν τα βίντεο-club και ξαφνικά εμφανίστηκε το YouTube και τα συναφή. Η αποκλειστικότητα της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας παύει να ανήκει στους λίγους και εξαπλώνεται σε όλον το φάσμα των ανθρώπων που μπορούν να αρθρώσουν σωστό, αλλά και όχι, λόγο. Έτσι λοιπόν σε πείσμα του Κώστα Τριπολίτη στο Ανεμολόγιο δεν ισχύει ο στίχος «Τώρα δημόσια θα 'χουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίσαντες». Πένα και μικρόφωνο έχουν οι πάντες.
Πόσο εύκολο λοιπόν είναι να βγάλεις ένα συμπέρασμα, αν στηριχθείς στην παραπάνω ανάλυση; Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας έχουν ταυτόχρονα αναπτυχθεί και πολλά προβλήματα που αφορούν την σωστή και προπάντων αληθινή ενημέρωση. Η αδυναμία ελέγχου των διακινούμενων πληροφοριών είναι εμφανής. Τα fake news βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης για την επικράτηση της μιας ή της άλλης άποψης. Χρειάζεται στρατηγική που πρέπει να επιστρατεύσεις για να πείσεις ή να παραπλανήσεις τους συμπολίτες για την ορθότητα των απόψεων. Όποιος λοιπόν διαθέτει αυτή την ικανότητα είναι και αυτός που πρόσκαιρα επικρατεί. Ο λαός μας όμως πολύ σοφά λέει ότι, το ψέμα και η απάτη έχουν κοντά ποδάρια. Στο τέλος θα επικρατήσει η αλήθεια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα παραπλάνησης φαίνεται και στην αγανάκτηση που εξέφρασε ο ιερέας του Αγίου Νικολάου σε κάποιο προάστιο της Αθήνας. Σας μεταφέρω χαρακτηριστικά την φράση όπως την βρήκα γραμμένη και την άκουσα στην ομιλία του στο you tube «αίσχος τόσο των αρχιερέων όσο και των αρχόντων του λαού για τα όσα συμβαίνουν στις εκκλησίες μας τον τελευταίο καιρό και ειδικά στην περιφορά του επιταφίου που απαγορεύτηκε και αυτή να γίνει περνώντας κάτω από τα μπαλκόνια των φυλακισμένων πιστών» υιοθετώντας, με λύπη του βέβαια, την άποψη αριστερού ηγέτη. Και επειδή η δημόσια εξομολόγηση εξαφανίζει το αμάρτημα, θα ήθελα να ενισχύσει τις ανθρώπινες απόψεις, εφαρμόζοντας τις νουθεσίες του Ιησού για
- αγάπη προς τους συνανθρώπους μας πρόσφυγες, μετανάστες, ή όπως διαφορετικά τους αποκαλούν με περισσή ειρωνεία,
- αγάπη και όχι διχόνοια με την συμμετοχή σε στάσεις κατά οποιασδήποτε ενέργειας του κράτους για ανεξιθρησκία και ελευθερία έκφρασης.
- αγάπη προς τους συνανθρώπους μας στην Βόρεια Μακεδονία, που τόσα χρόνια τους βασανίζουμε και δεν τους επιτρέπουμε το δικαίωμά τους για αυτοπροσδιορισμό. Ήδη η αλήθεια αρχίζει να φαίνεται.
- αγάπη προς του αδερφούς μουσουλμάνους της γειτονικής χώρας, γιατί “το επί γης ειρήνη” και “αγάπα τον πλησίον σου” τα είπε ο Χριστός στο όνομα του οποίου υποκλίνεται και αγανακτεί για τους αμαρτωλούς συνανθρώπους μας.
- Απλότητα και όχι κομπορρημοσύνη για την δήθεν έκφραση πίστης ώστε εδώ και τώρα να μας δείξουν ότι κοινωνούν των αχράντων μυστηρίων. Η θεία μετάληψη είναι εσωτερική ανάγκη του κάθε πιστού και όχι μέσο επίδειξης. Ίσα ίσα ο κάθε πιστός με περισσότερη λαχτάρα θα περιμένει για την επόμενη συμμετοχή του σε αυτό το μυστήριο.
Ευτυχώς η Χριστιανική θρησκεία είναι βιωματική και δεν στηρίζεται στους τύπους των Φαρισαίων. Οι εικονομαχίες και σταυροφορίες μόνο δεινά έφεραν στο ποίμνιο και όχι αγάπη, συνύπαρξη και πρόοδο. Εξυπηρετούν σκοτεινές ιδεολογίες για χαλιναγώγηση και εκμετάλλευση των πιστών από τους ηγέτες του, και καμία σχέση δεν έχουν με την αγάπη που δίδαξε ο Ιησούς.
Γιώργος Ινεπολόγλου
Φυσικός