
Σημαντική αλλαγή στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών προανήγγειλε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών, Θόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όπως ανακοίνωσε, από 1η Ιανουαρίου 2028 τα δημοτικά τέλη θα πάψουν να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ρεύματος και θα αποσυνδεθούν πλήρως από τη ΔΕΗ και τους παρόχους ενέργειας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το νέο σύστημα θα προβλέπει την αποστολή ενός ετήσιου λογαριασμού στους πολίτες, ο οποίος θα εκδίδεται κάθε Ιανουάριο και θα αναγράφει το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών.
Το ποσό θα μπορεί να εξοφλείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ θα προβλέπεται έκπτωση για εφάπαξ πληρωμή. Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί το επόμενο διάστημα.
Η κυβέρνηση, όπως είπε κατά τη συήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο κ. Λιβάνιος, η μεταρρύθμιση ενισχύει τη διαφάνεια και την αυτοτέλεια των δήμων, ενώ εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο αλλαγών που φέρνει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης. Ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για «μοναδική ευκαιρία να λυθούν προβλήματα δεκαετιών», επισημαίνοντας ότι κλείνει ένας κύκλος νομοθέτησης και ανοίγει ο κύκλος της εφαρμογής.
Ωστόσο, η συζήτηση στη Βουλή εξελίχθηκε σε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση. Η αντιπολίτευση άσκησε έντονη κριτική τόσο στην αλλαγή του εκλογικού συστήματος για την ανάδειξη δημάρχων όσο και στο ζήτημα της οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση» και δεσμεύτηκε πως, εφόσον μεσολαβήσουν εθνικές εκλογές και το ΠΑΣΟΚ αναλάβει τη διακυβέρνηση, «ο νέος εκλογικός νόμος δεν θα εφαρμοστεί».
Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός απάντησε ότι το προηγούμενο σύστημα είχε εξαντλήσει τα όριά του, με χαμηλή συμμετοχή στον δεύτερο γύρο και καθυστερήσεις στην έκδοση αποτελεσμάτων, υποστηρίζοντας ότι η νέα διαδικασία είναι πιο καθαρή, πιο γρήγορη και πιο λειτουργική.
Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε και από τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, τα οποία κατήγγειλαν ότι ο νέος Κώδικας περιορίζει τον ρόλο των δημοτικών συμβουλίων και ενισχύει υπέρμετρα τις εξουσίες των δημάρχων.
Ρεπορτάζ: Διονύσης Μποτώνης
Διαβάστε ακόμα:
ΥΠΕΣ: Τέλος στα δημοτικά τέλη μέσω ΔΕΗ – Έρχονται απευθείας πληρωμές στους δήμους
www.ertnews.gr
Ακολουθήστε το myvolos.net στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.