Όποιος παρακολουθεί τα Ιταλικά φεστιβάλ, συνήθως συμβουλεύεται το hotcorn.com που έχει συχνά πολλές άγνωστες πληροφορίες σχετικά με δράσεις, επισκέψεις διασήμων και κριτικές ταινιών με βαθιές και κατανοητές αναλύσεις.
Με αφορμή την Ιταλική πρεμιέρα του Emilia Pérez στο φεστιβάλ της Ρώμης, αλλά και τις μυστικές προβολές στην Ελλάδα και αυτή την εβδομάδα, θα θέλαμε να μοιραστούμε μερικά αποσπάσματα της κριτικής του Francesco Arcudi.
Η παρουσίαση ξεκινάει με μια γενικευμένη εικόνα του ποια είναι η ηρωίδα που χαρίζει το όνομά της στον τίτλο της ταινίας:
«[…] Τι είναι η «Emilia Pérez»; Μια ταινία που σε ξαφνιάζει σε όλη της διάρκειά της, χωρίς να κουράζει τους θεατές, αγγίζοντας διάφορα είδη [και θέματα]: από το δράμα στο μιούζικαλ, από το γκροτέσκο σε [αναφορές στα] γκανγκστερικά φιλμ, σε αέναη ροή, αναμειγνύοντας όλα αυτά τα είδη… χωρίς περιορισμούς.
Χωρίς σπόιλερ, παρουσιάζει στη συνέχεια τα σημαντικά σημεία που ιντριγκάρουν και βάζουν σε ροή την υπόθεση.
«[…]] βασισμένη στο Écoute του Boris Razon, που παραμένει άγνωστο στην Ιταλία, ξεκινά μια πορεία από το Μεξικό με τη Rita Moro Castro (Saldana), μια νεαρή ιδεαλίστρια και ικανή δικηγόρο –, αλλά απογοητευμένη από τη δουλειά της – η οποία κυριολεκτικά απάγεται από ένα αφεντικό του μεξικανικού καρτέλ, τον φοβερό Juan Manitas Del Monte (Katia Sofia Gascón, η πρώτη τρανς ηθοποιός που έλαβε το βραβείο στις Κάννες), ο οποίος της προτείνει μια δουλειά που θα την κάνει πάμπλουτη. Ο Manitas – παντρεμένος με την Jessi (Selena Gomez) και πατέρας δύο παιδιών – θέλει βοήθεια για να κάνει μετάβαση φύλου, επιθυμεί να γίνει γυναίκα -όπως πάντα ένιωθε- και να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Από εκεί ξεκινά μια σειρά από περιπετειώδεις στιγμές που θα οδηγήσουν τους χαρακτήρες από το Μεξικό στην Ελβετία, στο Λονδίνο και πάλι πίσω στο Μεξικό, ανάμεσα σε τραγούδια και χορογραφίες αντάξιες των μιούζικαλ της μεγάλης αμερικανικής παράδοσης, […] κυνηγητά με αυτοκίνητα και πυροβολισμούς, δραματικές σκηνές που εναλλάσσονται με στιγμές γέλιου και αγάπης».
Οι συνολικές του παρατηρήσεις σε σχέση με τις ερμηνείες, βρίσκουν και εμάς σύμφωνους.
«[…] η Gomez, πλέον καταξιωμένη τόσο ως τραγουδίστρια όσο και ως ηθοποιός του «Only Murders in the Building» [σ.σ. που βλέπουμε στο Disney+ στην Ελλάδα], φτάνει στην απόλυτη ωριμότητα, και η Gascón είναι μια απίστευτη έκπληξη, η Zoe Saldana, μακριά από τους ρυθμούς blockbuster του «Avatar», εδώ ερμηνεύει πραγματικά τον ρόλο της ζωής της, ανάμεσα σε δραματικές σκηνές, τραγούδι και χορό, με απίστευτη ισορροπία, σχεδιάζοντας έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της ιστορίας. Αναμφίβολα, μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς».
Ολόκληρη η κριτική υπάρχει στο παρακάτω link
Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
www.ertnews.gr