Φοριαμοί αδειανοί, εργαλειοθήκες ορφανές από εργαλεία, αρχεία σκονισμένα, εργαστήρια τεχνικών με τις κλασικές φωτογραφίες γυμνών γυναικών από ημερολόγια τοίχου και λίγο πιό πέρα η εικόνα του Χριστού, ένα πόστερ της Νίκης Βόλου…
Ο χρόνος, όπως η ανάσα από το νεκρό κορμί, έφυγε από το εργοστάσιο IRDA, όπως έφυγε από την ΤΕΟΚΑΡ, την Βαμβακουργία κ.α.
Μαζί του έφυγαν και οι εργαζόμενοι, παίρνοντας μαζί τους στην ανεργία προσδοκίες, όνειρα, ελπίδες για ένα ανέφελο εργασιακό μέλλον.
Στο ερειπωμένο εργοστάσιο κατασκευής υαλοπινάκων, κυρίως για την ΤΕΟΚΑΡ η οποία έκλεισε τον Απρίλιο του 1995, βρέθηκαν στην ΒΙΠΕ Βόλου ο βραβευμένος συμπολίτης φωτογράφος Νέστορας Φανός και ο επίσης εξαιρετικός φωτογράφος Αβραάμ Παυλίδης.
Με τις εικόνες τους, μας ανοίγουν ένα παράθυρο στον χρόνο για να μεταφερθούμε σε έναν εργασιακό χώρο με πολλούς εργαζόμενους, με μια έντονη βιομηχανική δραστηριότητα κ.α.
Και μετά, σιγή. Σκόνη και ακινησία.
Αναφέρει σχετικά ο Φανός Νέστορας 24 Φεβρουαρίου 2014 ·
Μαζί με ΑΒΡΑΑΜ ΠΑΥΛΙΔΗ. Από την χθεσινη απρογραμματιστη, αλλα τελικα πολύ ενδιαφερουσα,και παραγωγικη από ολες τις αποψεις, φωτογραφιση στο εργοστασιο IRDA στην βιομηχανικη περιοχη Βολου,(ερειπωμενο και εγκαταλελημενο πλεον στην τυχη του, και ερμαιο κάθε πλιατσικολογου).
…..Η φωτογραφιση με τον Αβρααμ, (ειδικα για μενα, λογω της κοινης προτιμησης και αγαπης στα εγκαταλλελημενα, και παρηκμασμενα κτιρια),εκτος από ευχαριστηση, είναι και μεγαλο σχολειο, καθως τον θεωρω ένα από τους καλυτερους στο ειδος αυτό, αν όχι τον καλυτερο, στην Ελλαδα. Κάθε φορα που μου δινεται η ευκαιρια να του δειξω ένα νέο χωρο που εχω ανακαληψει, και να φωτογραφισουμε μαζί, ξερω ότι θα βγω με πολλα οφελη.
Ο τροπος που προσεγγιζει το θεμα, που προσπαθει να διαχειριστει το κάδρο, και το φως, καθως επισης και τα λογια που χρησιμοποιει, για να περιγραψει, και να δικαιολογησει την επιλογη του καδρου του,είναι μαθηματα ανεκτιμητα.
Εχθες λοιπον ήταν μια πολύ γεματη φωτογραφικα ημερα……